Παραδίδονται ιδιαίτερα μαθήματα διαδικτυακά και δια ζώσης στην Αθήνα και τις ευρύτερες περιοχές της Αττικής στο ούτι, στην ανάπτυξη αυτοσχεδιασμού και στο τροπικό μουσικό σύστημα των Μακάμ.
- Ούτι:
Το μάθημα εστιάζεται σε βασικές τεχνικές μέσω ασκήσεων του οργάνου και εκτέλεσης χαρακτηριστικού ρεπερτορίου. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ανάλυση των μουσικών τρόπων της Ανατολικής Μεσογείου (Μακάμ), καθώς και στον τρόπο ανάπτυξης αυτοσχεδιασμού (ταξίμι).
- Αυτοσχεδιασμός και Μακάμ (ανοικτό προς όλα τα ασυγκέραστα όργανα):
Ανάλυση ρυθμικών μοτίβων και μουσικών τρόπων των παραδόσεων της Ανατολικής Μεσογείου. Τρόποι ανάπτυξης αυτοσχεδιασμού μέσω προσέγγισης των δομικών στοιχείων του τροπικού μουσικού συστήματος των Μακαμ όπως ο τρόπος διαχείρισης και ανάπτυξης της κλίμακας, οι υπομονάδες τετραχόρδων - πενταχόρδων, η αίσθηση τελικών - ημιτελών καταλήξεων, οι έλξεις των βαθμίδων, οι μετατροπίες, το παγιωμένο φρασεολόγιο και οι στερεοτυπικές καταλήξεις.
O Γιάννης Δερμιτζάκης μαθήτευσε στο ούτι με τον Γιώργο Μαυρομανωλάκη στο ωδείο Χορωδείον και παρακολούθησε σεμινάρια για Τούρκικο ούτι με καθηγητή τον Yurdal Tokcan, Ελεύθερο & ρυθμικό αυτοσχεδιασμό με τον Χάρη Λαμπράκη, Μουσική φρασεολογία των Μακάμ με τον Ross Daly στο Μουσικό Εργαστήρι Λαβύρινθος, Ανάλυση και εκτέλεση αυτοσχεδιασμού με τον Κυριάκο Ταπάκη, ενώ συμμετείχε σε μαθήματα ενός μουσικού συνόλου του Μουσικού Εργαστηρίου Λαβύρινθος του οποίου την επιμέλεια & διδασκαλία είχε ο Ross Daly. Την παρούσα περίοδο φοιτά στο πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών "Εθνομουσικολογία και μουσική πράξη" του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ε.Κ.Π.Α.
Έχει πλαισιώσει μουσικά παρουσιάσεις βιβλίων, ενώ έχει συμμετάσχει σε μουσικούς χώρους και φεστιβάλ εντός και εκτός Ελλάδας (Houdetsi World Music Festival, Earthdance festival, Μουσικό φεστιβάλ Απειράνθου Νάξου, Μεσογειακό φεστιβάλ Σητείας, Festival delle tori – Ιταλία κ.α.) και στην ταινία Καπετάν Μιχάλης , σκηνοθεσίας Κώστα Χαραλάμπους. Συνθέσεις του έχουν πλαισιώσει ντοκιμαντέρ, ταινίες μικρού μήκους και παρουσιάσεις εργαστηρίων της Πειραματικής Ερασιτεχνικής Σκηνής του ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης.
Έχει συνεργαστεί με τον Γιώργο Παπαϊωάννου, τον Μανώλη Κανακάκη, την Αυγερινή Γάτση, την Μαρία Πλουμή, τον Γιώργο Μαυρομανωλάκη, τον Γλαύκο Σμαριανάκη, την Μαρίτζια Κατσούνα, τον Μιχάλη Κώτη, την Ευγενία Τόλη, τον Peter Jaques, την Θεοδώρα Αθανασίου, τον Φάνη Καρούσο, τον Άκη Πιτσάνη, τον Γιάννη Παπατζανή, τον Γιώργο Σταυράκη, τον Έκτορα Κυριάκου, τον Ηλία Μαρκαντώνη κ.α.
Τον Σεπτέμβριο του 2021 σε συνεργασία με την σκηνοθέτη Μαρία Γαϊτανίδη παρουσίασαν το ερευνητικό τους project Ερωφίλη – Παρτιτούρα - πρακτικές πειραματικές προσεγγίσεις με ένα ούτι και μία φωνή στο ¨TaPRA 2021 conference¨ το οποίο φιλοξενήθηκε από το Liverpool Hope University. Συμμετέχει τακτικά ως επισκέπτης εισηγητής στο ερευνητικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα Η τέχνη του ρυθμού στην εκπαίδευση, του εργαστηρίου Μουσικής-Θεάτρου-Κινηματογράφου του τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης το οποίο τελεί υπό την καθοδήγηση του Γιάννη Παπατζανή. Έχει διδάξει Ούτι, Ρυθμολογία και Μουσικούς τρόπους παραδόσεων της Ανατολικής Μεσογείου στο Κέντρο Μουσικών Σπουδών του Δήμου Ιεράπετρας, στο Δημοτικό Ωδείο Σητείας "Ο Στρατής Καλογερίδης" και στο Ωδείο Χάρης Σαρρής. Τον Μάιο του 2023 παρέδωσε σεμινάριο σχετικά με την ανάπτυξη ελεύθερου αυτοσχεδιασμού στην τροπική μουσική στην μουσική σχολή Καναρίνι στο Βερολίνο. Παράλληλα είχε δημιουργήσει και επιμεληθεί μουσικά για τρία συναπτά έτη το Σύνολο παραδοσιακής μουσικής και αυτοσχεδιασμού, στο Στέκι Νεολαίας του Δήμου Ιεράπετρας, ένα μουσικό εργαστήρι με κύριο αντικείμενο την μελέτη των μουσικών παραδόσεων της Ανατολικής Μεσογείου καθώς και την ανάπτυξη αυτοσχεδιασμού μέσα από την ανάλυση των μουσικών τρόπων (Μακάμ). Τον Μάιο του 2024 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Αεράκης Κ.Μ.Ε. - Σείστρον η πρώτη του δισκογραφική δουλειά με προσωπικές του συνθέσεις, με τίτλο "Χορός του νου".