Ονομάζομαι Γεωργία Χαρένια, κατάγομαι από τη Θεσσαλονίκη και είμαι απόφοιτη του τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ. Ένα μέρος του πτυχίου πραγματοποιήθηκε στο πανεπιστήμιο του Στρασβούργου, στον τομέα της φιλολογίας καθώς συμμετείχα στο πρόγραμμα ανταλλαγής φοιτητών Erasmus. Επίσης, είμαι απόφοιτη του τμήματος Μουσικής Τεχνολογίας και Παραγωγής του Μητροπολιτικού Κολλεγίου.
Έχοντας ιδιαίτερη αγάπη στο γαλλικό πολιτισμό και στη γαλλική γλώσσα, αποφάσισα να διευρύνω τις γνώσεις μου σπουδάζοντας στο τμήμα της Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ. Μέσα σε αυτά τα χρόνια, κατάφερα να αποκτήσω και να καλλιεργήσω ένα ευρύ φάσμα ειδικευμένων γνώσεων και δεξιοτήτων γύρω από τη διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας .Πρωταρχικός μου στόχος είναι να χρησιμοποιήσω και να μεταδώσω αυτές τις κεκτημένες γνώσεις στους μαθητές, μεταφέροντας έτσι την αγάπη μου για τη διδασκαλία και να τους δώσω έμπνευση να εξελιχθούν μέσα από αυτή.
- Εμπειρία και εκπαίδευση: Έχοντας σπουδάσει Γαλλική Φιλολογία και Μουσική Τεχνολογία, αυτό προσδίδει καινοτομία, αξιοπιστία και εμπιστοσύνη. Επιπλέον, έχω εμπειρία στη διδασκαλία σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες και σε διαφορετικά γλωσσολογικά επίπεδα.
- Εξατομικευμένη προσέγγιση: Προσαρμόζω το μάθημα στις ανάγκες του κάθε μαθητή. Αυτό μπορεί να είναι η προσαρμογή του ρυθμού, του διδακτικού υλικού ανάλογα με το επίπεδο και τους στόχους του μαθητή.
- Πάθος για τη διδασκαλία και τη γλώσσα: Η αγάπη μου για τα γαλλικά και η αφοσίωσή μου στη διδασκαλία θεωρώ πως είναι μεταδοτική. Επιπλέον είμαι ενθουσιώδης και πιστεύω αυτό μπορεί να ενισχύσει το ενδιαφέρον και τη δέσμευσή του εκάστοτε μαθητή.
- Γνώση της γαλλικής κουλτούρας: Έχοντας ζήσει και ταξιδέψει στη Γαλλία αρκετές φορές, έχω εντρυφήσει στην γαλλική κουλτούρα και τον πολιτισμό της. Επιπρόσθετα, είμαι λάτρης της γαλλικής μουσικής!
- Υποστήριξη και κίνητρο: Είμαι σε θέση να υποστηρίξω τους μαθητές τόσο ψυχολογικά όσο και να τους δώσω κίνητρο να συνεχίσουν το ταξίδι εκμάθησης της γαλλικής γλώσσας και κουλτούρας. Είμαι δίπλα σε κάθε βήμα τους και μπορώ να τους βοηθήσω ανά πάσα στιγμή.
- Τεχνολογικές δεξιότητες: Εξοικειωμένη με σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία, όπως ψηφιακές πλατφόρμες, διαδραστικές εφαρμογές και άλλες τεχνολογίες που διευκολύνουν τη μάθηση και καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες και το ενδιαφέρον των μαθητών.
Η επαγγελματική μου εμπειρία
- 1o Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης Σεπτέμβριος 2015
- EtsiMathainw Oκτώβριος 2020 -2021
- GoStudent Οκτώβριος 2021 - παρόν
- Πάθος για τη γνώση: Η διδασκαλία μου επιτρέπει να μεταδίδω τη γνώση και την αγάπη μου για τη γλώσσα στους μαθητές. Το να βοηθάς τους μαθητές να ανακαλύπτουν νέα πράγματα και να αναπτύσσονται μέσω της εκμάθησης είναι κάτι που με γεμίζει και με κάνει ιδιαίτερα χαρούμενη.
- Επιθυμία να επηρεάσεις θετικά τους άλλους: Η διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας μου δίνει τη δυνατότητα να μεταδώσω κάτι καινούργιο στις ζωές των μαθητών μου. Ενθαρρύνοντας, υποστηρίζοντας και καθοδηγώντας τους, έχω την ευκαιρία να τους βοηθάω να πετύχουν τους στόχους τους.
- Αγάπη για τη γλώσσα και τον πολιτισμό: Η αγάπη για τη γαλλική γλώσσα και τον πολιτισμό της Γαλλίας, και η διδασκαλία μου επιτρέπει να μοιραστώ αυτό το πάθος με άλλους. Είναι μια ευκαιρία να διαδώσω τη σημασία της πολυγλωσσίας και της διαπολιτισμικής κατανόησης.
- Ανακάλυψη του δυναμικού των μαθητών: Ως καθηγήτρια, έχω την ικανοποίηση να βλέπω τους μαθητές μου να ξεπερνούν τις δυσκολίες τους, να ανακαλύπτουν τις δυνατότητές τους και να γίνονται καλύτεροι. Αυτό το ταξίδι μαζί τους είναι μια πολύτιμη εμπειρία.
- Διαρκής μάθηση και ανάπτυξη: Η διδασκαλία δεν είναι ποτέ στατική, σου προσφέρει την ευκαιρία να μαθαίνεις συνεχώς. Κάθε μαθητής είναι μοναδικός και κάθε τάξη μια νέα πρόκληση, κάτι που κρατά τη δουλειά μου ενδιαφέρουσα και ανανεωτική.
- Επαγγελματική ικανοποίηση: Η διδασκαλία είναι ένα επάγγελμα με μεγάλο ηθικό αντίκτυπο. Λαμβάνω ιδιαίτερη ικανοποίηση όταν οι μαθητές μου προοδεύουν και εξελίσσονται.
1. Αρχική αξιολόγηση
- Συζήτηση με τον μαθητή: Μια ανοιχτή συζήτηση για τους στόχους του, τις προηγούμενες εμπειρίες του στη μάθηση της γλώσσας και τις προσδοκίες του από τα μαθήματα μπορεί να δώσει πολύτιμες πληροφορίες στη διεξαγωγή του μαθήματος.
- Γλωσσική αξιολόγηση: Στα πρώτα μαθήματα γίνεται μια αρχική αξιολόγηση του επιπέδου του μαθητή. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει ένα τεστ γραμματικής, κατανόησης κειμένου, ακουστικής κατανόησης και παραγωγής λόγου.
2. Παρατήρηση στη διάρκεια των μαθημάτων
- Προσοχή στις αντιδράσεις: Παρατηρώ πώς ανταποκρίνεται ο μαθητής σε διάφορα είδη δραστηριοτήτων. Για παράδειγμα, αν φαίνεται να δυσκολεύεται με την ακουστική κατανόηση ή αν δυσκολεύεται να εκφραστεί προφορικά.
- Ερωτήσεις και απορίες: Οι ερωτήσεις που θέτει ο μαθητής μπορούν να αποκαλύψουν ποιες περιοχές της γλώσσας του φαίνονται πιο δύσκολες ή ασαφείς.
3. Προσαρμογή και δοκιμές
- Πειραματισμός με διαφορετικές μεθόδους: Δοκιμάζω διαφορετικές διδακτικές προσεγγίσεις και υλικά, όπως οπτικοακουστικό υλικό, παιχνίδια ρόλων, γραπτές ασκήσεις ή συζητήσεις. Βλέποντας τι λειτουργεί καλύτερα για τον μαθητή.
- Προσαρμογή του ρυθμού: Παρατηρώ αν ο μαθητής προτιμά έναν πιο αργό ή πιο γρήγορο ρυθμό εκμάθησης και σε ποια θέματα προτιμά να εστιάσει περισσότερο σύμφωνα με τους στόχους και τις ανάγκες του.
4. Συνεχής ανατροφοδότηση
- Η γνώμη του μαθητή: Γίνονται τακτικά συζητήσεις μαζί με το μαθητή για να δω πώς αισθάνεται για την πρόοδό του και αν νιώθει ότι καλύπτονται οι ανάγκες του.
- Επαναξιολόγηση: Κάνω τακτικές επανεκτιμήσεις της προόδου του μαθητή μέσω μικρών τεστ ή διαλόγων για να επιβεβαιώσω ότι οι ανάγκες του δεν έχουν αλλάξει.
5. Εξέταση εξωτερικών παραγόντων
- Προσωπικές συνθήκες: Κατανοώ αν υπάρχουν εξωτερικοί παράγοντες που μπορεί να επηρεάζουν τη μάθησή του, όπως περιορισμένος χρόνος μελέτης, άγχος, μαθησιακές δυσκολίες ή άλλες υποχρεώσεις.
- Στόχοι του μαθητή: Αν ο μαθητής έχει συγκεκριμένους στόχους (π.χ. προετοιμασία για εξετάσεις ή απλή χρήση της γλώσσας κ.α.), προσαρμόζω το μάθημα ώστε να τον βοηθήσει να τους επιτύχει.