Παραδίδω μαθήματα Πιάνου και Ανωτέρων Θεωρητικών σε όλες τις ηλικίες.
Ο τόπος των μαθημάτων καθορίζεται κατόπιν συννενόησης.
Ο πολυσχιδής μουσικός Στάθης Χωματσάς έχει βραβευτεί πολυάριθμες φορές για το συνθετικό του έργο και τις πιανιστικές του δεξιότητες (Βραβείο Σολίστ Πιάνου Ε. Μυκονίου από την Ακαδημία Αθηνών, 1ο βραβείο στον Β' Πανελλήνιο Διαγωνισμό της UNESCO, 3ο βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό 'De Bach Au Jazz 2021', 1ο βραβείο στον Διαγωνισμό Σύνθεσης Dionysia Trust 2021, 3ο βραβείο στον 1ο Διαγωνισμό Σύνθεσης Θ. Αντωνίου κ.λ.π.). Ήταν επίσης φιναλίστ του διαγωνισμού Gold Medal του RNCM το 2019.
Έχει εμφανιστεί αρκετές φορές ως σολίστ με ορχήστρες (Συμφωνική Ορχήστρα Νέων της Ε.Ρ.Τ., Athenian Ensemble UK, Ορχήστρα του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης κ.α.). Επίσης, ως σολιστ και ως μέλος μουσικής δωματίου έχει εμφανιστεί σε αίθουσες όπως η Εναλλακτική Σκηνή Ε.Λ.Σ., το Bridgewater Hall του Μάντσεστερ, το Royal Northern College of Music (RNCM) Concert Hall κ.λπ. Ως συνθέτης, έργα του έχουν παιχτεί σε σημαντικούς χώρους όπως η Εναλλακτική Σκηνή Ε.Λ.Σ ,το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, το Royal College of Music του Λονδίνου, το RNCM, κ.λπ. και έχουν ηχογραφηθεί από τα Μουσικά Σύνολα της Ε.Ρ.Τ.
Έχει αποφοιτήσει με Bachelor in Arts (BA) in Music από το Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος και BA (Hons) in Music Performance (Πιάνο) από το Open University UK, έχοντας λάβει πλήρη υποτροφία διδάκτρων (H. C. Krentzman, τάξη Δημήτρη Τουφεξή). Επιπλέον, είναι κάτοχος Master in Music (MMus) και Μεταπτυχιακού Διπλώματος (PGDip) in Performance από το RNCM, έχοντας πλήρη υποτροφία διδάκτρων από το έγκριτο Ίδρυμα Ωνάση (τάξη Frank Wibaut).
Επιπλέον, κατέχει από το Ωδείο Αναγέννηση, Δίπλωμα Σολίστ Πιάνου με Άριστα και Πρώτο Βραβείο (τάξη Δ. Τουφεξή) και Ανωτέρων Θεωρητικών (Αρμονία, Αντίστιξη, Φούγκα-Ενορχήστρωση) με Άριστα (τάξεις Φ. Παππά και Γ. Μαλεφάκη). Επίσης, έχει σπουδάσει διεύθυνση ορχήστρας με τον Μίλτο Λογιάδη στην Αθήνα και τον Mark Heron στο RNCM και ολοκληρώνει το δίπλωμα του στη σύνθεση με το Δημήτρη Οικονόμου στο Ωδείο Αναγέννηση.
Η εμπειρία μου ως ερμηνευτής και δάσκαλος, οι σπουδές μου και η συνεχής μου προσπάθεια για βελτίωση (μέσω masterclass και συνεχούς μελέτης ως ενεργός μουσικός) . Επίσης, η επιτυχία μαθητών μου σε διαγωνισμούς πιάνου καθώς και εξετάσεις με διακρίσεις (ABRSM κλπ) είναι μια ένδειξη της δουλείας μου.
- Πιανίστας/Καθηγητής Πιάνου και Θεωρητικών/ Διεύθυνση Ορχήστρας 09/2022 έως σήμερα, Ωδείο Αναγέννηση – Αιγάλεω, Αττική, Ελλάδα
- Ελεύθερος επαγγελματίας/Πιανίστας/ Καθηγητής Πιάνου και Θεωρητικών 09/2016- 08/2022, Μάντσεστερ, Η.Β.
- Φοιτητής-Βοηθός Καθηγητή/ Πιανίστας/ Συνοδός 10/2014 έως 06/2016 Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος- Αγία Παρασκευή, Αττική, Ελλάδα
- Πιανίστας/Καθηγητής Πιάνου και Θεωρητικών/ Διεύθυνση Ορχήστρας 09/2012- 06/2016, Ωδείο Αναγέννηση – Αιγάλεω, Αττική, Ελλάδα
Εκπαίδευση
- Δίπλωμα Σύνθεσης Ωδείο Αναγέννηση - Αιγάλεω Αττικής, Ελλάδα 2018-σήμερα, Δημήτρης Οικονόμου
- Μεταπτυχιακό Δίπλωμα PgDip in (Piano) Performance: Royal Northern College of Music (RNCM) - Μάντσεστερ, ΗΒ, 2018-2019, Καθ. Frank Wibaut
- Master MMus in Performance (Σολίστ πιάνου): RNCM 2016-2018, Distinction, Prof. Frank Wibaut Υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση
- Bachelor Bachelor of Arts - (Hons) Music Performance (Piano) The Open University - Walton Hall, UK. 2012-2016, First Class Honours, Καθ. Δημήτρης Τουφεξής Πλήρης Υποτροφία H. C. Krentzman
- Bachelor Bachelor of Arts in Music, American College of Greece - Αγία Παρασκευή, Ελλάδα 2012-2016 Summa cum Laude, Καθ. Δημήτρης Τουφεξής Πλήρης Υποτροφία H. C. Krentzman
- Πτυχίο Φούγκας (& Ενορχήστρωσης) Ωδείο Αναγέννηση - Αθήνα, Ελλάδα 2014-2016, Άριστα, Φώτιος Παππάς-Γιώργος Μαλεφάκης
- Πτυχίο Αντίστιξης Ωδείο Αναγέννηση, 2012-2014, Άριστα, Φώτιος Παππάς
- Δίπλωμα Σολίστ Πιάνου Ωδείο Αναγέννηση 2011-2013 , Άριστα, 1ο Βραβείο και Διάκριση.(Ο υψηλότερος βαθμός που έχει απονείμει ποτέ το Ωδείο), Καθ. Δημήτρης Τουφεξής
- Πτυχίο Αρμονίας Ωδείο Αναγέννηση, 2010-2012, Άριστα, Φώτιος Παππάς
- Πτυχίο- Σολίστ πιάνου Ωδείο Αναγέννηση, 2010 Άριστα με Διάκριση, Ελένη Κοκολάκη
Επιπρόσθετη εκπαίδευση:
Διεύθυνση Ορχήστρας: Καθ. Μίλτος Λογιάδης, Καθ. Mark Heron (RNCM)
Σύνθεση: Καθ. Adam Gorb (RNCM)
Επιτεύγματα
Βραβείο Σολίστ Πιάνου Ε. Μυκονίου από την Ακαδημία Αθηνών Δεκ. 2019
RNCM Gold Medal Φιναλίστ 2019 (Πιάνο)
1ο βραβείο 2ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού UNESCO.
1ο βραβείο Χ.Ο.Ν.
2ο βραβείο 1ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού «Δημοτικό Ωδείο Λάρισας».
3ο βραβείο στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό «Φεστιβάλ Πιάνου Θεσσαλονίκης».
3ο Βραβείο «De Bach Au Jazz» Διεθνής Διαγωνισμός 2021- Μεγάλη Κατηγορία
1ο Βραβείο στον Διαγωνισμό Σύνθεσης Trust Dionysia 2021 με το έργο Δροσουλίτες για Σύνολο Δωματίου (ηχογράφηση με τα Μουσικά Σύνολα της Ε.Ρ.Τ)
3ο Βραβείο Α’ Θ. Διαγωνισμός Σύνθεσης Αντωνίου με το Let the Night Fall για Σύνολο Δωματίου
Έπαινος στην Ένωση Ελλήνων Μουσουργών και στον Διαγωνισμό Σύνθεσης Εθνικής Λυρικής Σκηνής «1821, Ελληνική Επανάσταση και Ποίηση» με Ελεγεία: Διάκος για Mezzo Soprano και Σύνολο Δωματίου (ποίηση Κώστα Καρυωτάκη).
Βραβεύτηκε από το Μουσικό Τμήμα του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος για τη προσφορά του και λόγω εξαιρετικών επιδόσεων στο Τμήμα.
Masterclasses
- J. E. Bavouzet, A. Delle Vigne, B. Frith, V. Viardo, K. Stott, T. Ostrovskis, D. Blumenthal, R. Hayroudinoff, P. Cassard, Y. Bogdanov, A. Kapelis, A. Leimoni, I. Petrin, D. Petralia, R. Boldorini, Y. Admony.
- Ενεργό μέλος στην 5η Διεθνή Ακαδημία Πιάνου Πόρου 2013.
- Ενεργό μέλος στο Val Tidone International Music Summer Camp (Καθ. A. Delle Vigne).
- Ενεργό μέλος στο Mozarteum Summer Academy 2018 (Καθ. Frank Wibaut)
- 10ο Εργαστήρι Σύγχρονης Μουσικής για Συνθέτες 2019, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (συνεργασία με τη Σχολή Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης) (κατόπιν επιλογής)
- Εργαστήρι Σύγχρονης Μουσικής για νέους συνθέτες με τον Γιώργο Τσοντάκη 2021, Εναλλακτική Σκηνή Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (κατόπιν επιλογής)
Πρόσθετες Παραστάσεις
Παραστάσεις ως σολίστ σε Ελλάδα, Ευρώπη και Ηνωμένο Βασίλειο. Σημαντικοί χώροι περιλαμβάνουν την «Εναλλακτική Σκηνή» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (Νοέμβριος 2018, Οκτώβριος 2020). Bridgewater Hall, Μάντσεστερ (Φεβρουάριος 2019).
Ερμηνευτής στο 1ο και 2ο «Annual Student Research and Creative Arts Symposium», 2015 και 2016 που διοργανώθηκε από το Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος καθώς και το Un Voyage des Impressions RNCM φεστιβάλ μουσικής δωματίου, 2018 και Joseph Haydn: Innovation and Inspiration RNCM μουσική δωματίου φεστιβάλ, 2019.
Εμφανίσεις με ορχήστρες όπως η Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Ε.Ρ.Τ. , την Ορχήστρα του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, το Athenian Ensemble του Ηνωμένου Βασιλείου. κλπ.
Ως συνθέτης, έργα έχουν παιχτεί σε χώρους όπως Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, «Εναλλακτική Σκηνή» Εθνικής Λυρικής Σκηνής, RNCM Concert Hall, Royal College of Music UK κ.λπ., καθώς και ηχογραφήσεις από τα Μουσικά Σύνολα της Εθνικής Ραδιοφωνίας (Ε.Ρ.Τ.).
Η τέχνη δεν είναι μονόπλευρη. Όλοι οι τομείς της (ερμηνεία, διδασκαλία, ακρόαση κλπ) συμβάλλουν στην γενικότερη βελτίωση. Ειδικά η διδασκαλία δεν είναι μόνο μια πρόκληση αλλά και ένας τρόπος να βελτιώσω τον εαυτό μου όχι μόνο ως δάσκαλος αλλά και ως ερμηνευτής, καλλιτέχνης και άνθρωπος.
Ως βιοποριστικό επάγγελμα, μου δίνει ισορροπία και 'μεράκι' που πολλές φορές λείπει στις μέρες μας.
Το επίπεδο και η ηλικία κάθε μαθητή απαιτούν διαφορετική προσέγγιση για τη διδασκαλία της μουσικής. Οι ευαίσθητες ηλικίες των περίπου 5-7 ετών απαιτούν ειδικό χειρισμό. Παιδαγωγικά πιστεύω ότι πρέπει να μυηθούν σταδιακά στο όργανο. Για παράδειγμα, δείχνω στα παιδιά στοιχεία του οργάνου (κατασκευής και ιδιατεροτήτων του ήχου) ώστε να καταλάβουν πώς λειτουργεί εκμεταλλευόμενος τη φυσική περιέργεια τους που τα οδηγεί στο να ενθουσιαστούν με το όργανο και συνεπώς να ξεκινήσουν να παίζουν μουσική. Πιστεύω ακράδαντα ότι η ισορροπία είναι μια πολύ σημαντική πτυχή ειδικά για τα παιδιά. Η ώθησή τους στη σωστή κατεύθυνση είναι ένα σοβαρό έργο και πρέπει να γίνει με διακριτικό τρόπο. Ο δάσκαλος πρέπει να είναι όχι μόνο εκπαιδευτής αλλά κυρίως παιδαγωγός.
Οι μεγαλύτεροι μαθητές μπορούν να μυηθούν πιο εύκολα στο όργανο. Μπορούν να κατανοήσουν ευκολότερα τα βασικά, καθώς μπορούν να εστιάσουν πολύ πιο εύκολα στις λεπτομέρειες και μπορούν να είναι πιο πειθαρχημένοι. Σχεδόν το ίδιο ισχύει και για τους ενήλικες μαθητές. Οι πιο προχωρημένοι μαθητές χρειάζονται καθοδήγηση προκειμένου να ελέγχουν και να ενσωματώνουν αποτελεσματικά τις μουσικές τους γνώσεις και ταλέντο στα μουσικά κομμάτια. Είναι επίσης κρίσιμο να αναπτύξουν ουσιαστικά την τεχνική τους για να ερμηνεύσουν έργα, τα οποία απαιτούν εκτεταμένες τεχνικές δεξιότητες.
Κάθε μαθητής, ανεξαρτήτως ηλικίας και επιπέδου, χρειάζεται συγκεκριμένη προσέγγιση. Ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός, με διαφορετικά χαρακτηριστικά, δεξιότητες και δυσκολίες. Ο δάσκαλος πρέπει να αντιμετωπίσει ανάλογα την κάθε περίπτωση. Από την εμπειρία μου, είναι λάθος να διδάσκω τους μαθητές μου με τον ίδιο τρόπο. Αντίθετα, πρέπει πάντα να βρίσκω αυτό που χρειάζονται, τον τρόπο που πρέπει να τους διδάξω αλλά και το υλικό.