Αναλαμβάνω μαθητές και μαθήτριες Γυμνασίου-Λυκείου στην Φυσική αλλά και την Χημεία και τα Μαθηματικά.
"Δεν υπάρχουν κακοί μαθητές, μόνο κακοί δάσκαλοι". Αυτό το ρητό αποτελεί κοινό τόπο στην σύγχρονη παιδαγωγική. Τα παιδιά έχουν την φυσική τάση προς την μόρφωση, αλλά το εκπαιδευτικό μας σύστημα δυστυχώς δεν προσπαθεί αρκετά για να τα κερδίσει. Προσπαθώ να εμπλουτίζω το μάθημα μου με πληροφορίες που συνδέουν το κάθε τι που μαθαίνουμε με την χρήση του, αλλά και με σύγχρονα μέσα (ψηφιακές εφαρμογές, βίντεο, κουίζ) καταφέρνω να κρατήσω το ενδιαφέρον των μαθητών μου. Ειδικά για την Φυσική και την Χημεία έχω προετοιμάσει και διεξάγω μαζί με τα παιδιά μία σειρά μικρών πειραμάτων με απλά υλικά, που βοηθούν και στην κατανόηση και στο να κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον.
Είμαι πολλά χρόνια καθηγητής σε Φροντιστήρια και Ιδιαίτερα.
Γιατί κάποια στιγμή στην ζωή μου συναντήθηκα με εμπνευσμένους δασκάλους που μου μετέδωσαν την αγάπη τους για την γνώση και άνοιξαν δρόμους στην ζωή μου. Ήταν επομένως λογικό κάποια στιγμή να θελήσω να τους μιμηθώ. Για τον καθηγητή η μεγαλύτερη ανταμοιβή είναι να βλέπει να ανάβει η σπίθα στα μάτια των παιδιών όταν κάνουν μία ανακάλυψη.
Το να εντοπίζεις τις ανάγκες του μαθητή είναι το πρώτο και πιο σημαντικό στάδιο της διδασκαλίας. Δεν μπορούμε να στεκόμαστε στα λεγόμενα των ίδιων των μαθητών, γιατί όπως όλοι πολλές φορές έχουν λανθασμένη άποψη για το τι ξέρουν και τι όχι, ποιες είναι οι δυνατότητες και οι αδυναμίες τους. Γι'αυτό σταδιακά με μία σειρά από τεστ και προφορικές ερωτήσεις μπορούμε να εντοπίσουμε που υπάρχουν κενά ή γενικότερες αδυναμίες (δυσκολίες στην ανάλυση των ασκήσεων, στην απομνημόνευση, την μαθηματική τεχνική κ.τ.λ.) Στην συνέχεια μπορούμε να σχεδιάσουμε το μάθημα ώστε να σταθούμε πάνω σε αυτά τα εμπόδια και να τα ξεπεράσουμε.
Για παράδειγμα ένα πολύ συνηθισμένο πρόβλημα που εντοπίζεται στους μαθητές είναι "ο φόβος του λάθους". Έχοντας μάθει από μικρή ηλικία ότι πρέπει να μην κάνουν λάθη, θεωρούν ότι μία λάθος απάντηση είναι κάτι κακό και επομένως προτιμούν για να μην κάνουν λάθος, να μην δώσουν καμία απάντηση. Και όμως κανένας δεν μπορεί να μάθει αν δεν κάνει λάθη. Πρέπει να μάθουμε στα παιδιά να μαθαίνουν από τα λάθη τους και όχι να μην κάνουν λάθη.