Καλησπέρα σας γονείς!
Ονομάζομαι Μαριάννα, είμαι 26 χρονών και αγαπώ πολύ τα παιδιά. Τα τελευταία πέντε χρόνια έχω ζήσει στην Ολλανδία, όπου ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στην ψυχολογία. Κατά την παραμονή μου εκεί, κλήθηκα να μάθω μία νέα γλώσσα ως ενήλικας, γεγονός που με οδήγησε να ανακαλύψω και να δοκιμάσω διάφορες μεθόδους εκμάθησης.
Μία από αυτές τις μεθόδους, η οποία με ενθουσίασε ιδιαίτερα, μιμείται τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά μαθαίνουν τη μητρική τους γλώσσα. Τα παιδιά μαθαίνουν ακούγοντας τους γύρω τους και μιμούμενα τους ήχους που ακούν. Στο μάθημα Ολλανδικών που παρακολούθησα, δεν υπήρχαν λίστες λεξιλογίου ή κανόνες γραμματικής. Αντίθετα, διαβάζαμε εκτενώς κείμενα για να εξοικειωθούμε με τη γλώσσα και αφιερώναμε τον χρόνο μας στο να μιλάμε για αυτά, κάνοντας συζητήσεις και debate.
Επιθυμώ να εφαρμόσω αυτόν τον τρόπο εκμάθησης στα αγγλικά, προσαρμοσμένο για μικρότερες ηλικίες. Μαζί με το παιδί σας, θα διαβάζουμε παιδικά βιβλία στα αγγλικά και θα τα συζητάμε, ενώ θα παίζουμε παιχνίδια και θα τραγουδάμε. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι θα μιλάμε μόνο στα αγγλικά.
Ωστόσο, για τα μεγαλύτερα παιδιά, κατανοώ ότι υπάρχει και η ανάγκη να ολοκληρωθεί η δουλειά για το σχολείο. Γι’ αυτό, σκοπεύω να συνδυάσω την προσέγγιση μου με τις απαιτήσεις των σχολικών εργασιών, προκειμένου να ενισχύσω την εκμάθηση της γλώσσας, χωρίς να διαταράξω την προετοιμασία τους για το σχολείο. Στόχος μου είναι να υποστηρίξω τη γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών σας με έναν φυσικό και διασκεδαστικό τρόπο, ενώ παράλληλα θα διασφαλίζουμε ότι η προετοιμασία για το σχολείο δεν παραμελείται.
Σας ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη σας και ανυπομονώ να ξεκινήσουμε αυτό το συναρπαστικό ταξίδι εκμάθησης μαζί!
Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους θα μπορούσατε να με επιλέξετε για την εκμάθηση αγγλικών του παιδιού σας:
- Προσαρμοσμένη Διδασκαλία: Κατανοώ ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό και έχει διαφορετικές ανάγκες. Προσαρμόζω τη διδασκαλία μου ανάλογα με το επίπεδο και το στυλ μάθησης του παιδιού σας, εξασφαλίζοντας ότι η εμπειρία είναι όχι μόνο εκπαιδευτική αλλά και ευχάριστη.
- Εμπειρία στην Πρακτική Εκμάθηση: Έχοντας ζήσει σε μια ξένη χώρα και μάθει μια νέα γλώσσα ως ενήλικας, έχω προσωπική εμπειρία στην αποτελεσματική εκμάθηση γλωσσών. Αυτή η εμπειρία μου επιτρέπει να κατανοώ τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσουν τα παιδιά και να προσαρμόζω τη μεθοδολογία μου ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο αποδοτική.
- Εστίαση στην Ολοκληρωμένη Μάθηση: Δεν επικεντρώνομαι μόνο στην εκμάθηση αγγλικών αλλά και στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης του παιδιού σας στη χρήση της γλώσσας. Συνδυάζω δημιουργικές και διαδραστικές μεθόδους διδασκαλίας που ενθαρρύνουν τα παιδιά να χρησιμοποιούν τα αγγλικά με φυσικό τρόπο.
- Ισορροπία Μεταξύ Διασκέδασης και Σχολικών Υποχρεώσεων: Αναγνωρίζω τη σημασία της προετοιμασίας για το σχολείο και δεσμεύομαι να συνδυάσω τη μάθηση των αγγλικών με την υποστήριξη των σχολικών εργασιών. Έτσι, το παιδί σας δεν θα αισθάνεται επιβαρυμένο, ενώ παράλληλα θα βελτιώνει τις γλωσσικές του δεξιότητες.
- Προσωπική Εμπλοκή και Αφοσίωση: Είμαι αφοσιωμένη στη διδασκαλία και νοιάζομαι πραγματικά για την πρόοδο και την ευημερία του παιδιού σας. Η σχέση εμπιστοσύνης που χτίζω με τους μαθητές μου είναι καθοριστική για την αποτελεσματική μάθηση.
Με λίγα λόγια, επιλέγοντας εμένα, διαλέγετε έναν άνθρωπο που θα είναι δίπλα στο παιδί σας με αφοσίωση, κατανόηση και δημιουργικότητα, εξασφαλίζοντας την καλύτερη δυνατή εμπειρία εκμάθησης.
Είχα την ευκαιρία να διδάξω αγγλικά σε διάφορα παιδιά, ανα περιόδους κατά την διάρκεια των σπουδών μου. Η εμπειρία μου στην εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας σε παιδιά ήταν ιδιαίτερα εμπλουτιστική και ενδιαφέρουσα.
Κατά τη διάρκεια αυτών των μαθημάτων, ανακάλυψα τη σημασία της προσαρμογής της διδακτικής μεθοδολογίας στις ανάγκες και το επίπεδο κάθε παιδιού (όπως βέβαια γίνεται και στην ψυχοθεραπέια!). Κάθε μαθητής είναι μοναδικός, και προσπάθησα να διαμορφώσω το υλικό και τον τρόπο διδασκαλίας μου, ώστε να είναι πιο προσιτός και διασκεδαστικός για τους μικρούς μου μαθητές. Η προσέγγιση μου ήταν βασισμένη στην ενεργή συμμετοχή των παιδιών μέσω παιχνιδιών, τραγουδιών και διαδραστικών δραστηριοτήτων, που βοηθούσαν στην κατανόηση και χρήση της γλώσσας με φυσικό τρόπο.
Επιπλέον, διαπίστωσα πόσο σημαντικό είναι να ενισχύεται η αυτοπεποίθηση των παιδιών στη χρήση των αγγλικών, προσφέροντάς τους ένα υποστηρικτικό και ενθαρρυντικό περιβάλλον. Μέσα από τις μικρές επιτυχίες που πετύχαιναν, έβλεπα την πρόοδό τους και την αυξανόμενη αγάπη τους για τη γλώσσα. Η χαρά του να βλέπεις ένα παιδί να κατανοεί και να χρησιμοποιεί μια νέα γλώσσα είναι ανεκτίμητη και με κινητοποιεί να συνεχίσω να συμβάλλω στη γλωσσική τους ανάπτυξη.
Έχω επιλέξει την διδασκαλία αγγλικών σε παιδιά επειδή αγαπάω τα παιδιά και έχω μιά ξεχωριστή σχέση μαζί τους. Έχοντας σπουδάσει ψυχολογία, έχω αποκτήσει μια βαθιά κατανόηση της ανάπτυξης των παιδιών, των διαδικασιών μάθησης και του κρίσιμου ρόλου της πρώιμης εκπαίδευσης στον προσδιορισμό του μέλλοντος του παιδιού. Αυτό το υπόβαθρο μου, με έχει εξοπλίσει με πολύτιμες γνώσεις για να προσαρμόσω τεχνικές διδασκαλίας που ανταποκρίνονται στις γνωστικές και συναισθηματικές ανάγκες κάθε παιδιού.
Επιπλέον, στον κόσμο που ζούμε σήμερα, τα αγγλικά δεν είναι απλώς μια γλώσσα· είναι η πύλη προς παγκόσμιες ευκαιρίες, προωθώντας τη διαπολιτισμική κατανόηση και ενισχύοντας τις δεξιότητες επικοινωνίας που είναι αναγκαίες στην πολυπολιτισμική μας κοινωνία.
Ως δασκάλα αγγλικών, η αποστολή μου είναι να συνδυάσω το πάθος μου για την εκπαίδευση, την αγάπη μου για τα παιδια και την ψυχολογική μου γνώση για να παρέχω στα νέα μυαλά ένα στερεό γλωσσικό θεμέλιο, να καλλιεργήσω την ενσυνείδησή τους, και να τα εξοπλίσω να πλοηγηθούν σε ένα μέλλον γεμάτο απεριόριστες δυνατότητες.
Η κατανόηση των εκπαιδευτικών αναγκών ενός μαθητή είναι κρίσιμη για την αποτελεσματική διδασκαλία. Για να το πετύχω αυτό, χρησιμοποιώ μια σειρά από μεθόδους και εργαλεία που με βοηθούν να κατανοήσω καλύτερα τον μαθητή και να προσαρμόσω τη διδασκαλία μου στις ανάγκες του. Εδώ είναι μερικά παραδείγματα:
1. Αρχική Αξιολόγηση
- Παρατήρηση: Κατά την πρώτη συνάντηση ή τα πρώτα μαθήματα, παρατηρώ πώς ο μαθητής αντιδρά σε διάφορες δραστηριότητες, όπως την ανάγνωση, τη γραφή ή τη συνομιλία στα αγγλικά. Για παράδειγμα, αν ένα παιδί δείχνει μεγαλύτερη άνεση στη συνομιλία αλλά δυσκολεύεται στη γραφή, αυτό μου δείχνει ότι ίσως χρειάζεται περισσότερη εστίαση στην ανάπτυξη των γραπτών δεξιοτήτων.
- Απλές Ερωτήσεις: Ρωτώ το παιδί ή τους γονείς του σχετικά με την προηγούμενη εμπειρία του με τα αγγλικά. Για παράδειγμα, “Έχεις κάνει αγγλικά πριν; Τι σου αρέσει πιο πολύ στα αγγλικά;” Αυτές οι ερωτήσεις μου δίνουν πληροφορίες για το επίπεδο και τις προτιμήσεις του μαθητή.
2. Προσαρμοσμένες Δραστηριότητες
- Δραστηριότητες Ενδιαφέροντος: Χρησιμοποιώ θέματα και δραστηριότητες που ενδιαφέρουν το παιδί. Αν παρατηρήσω, για παράδειγμα, ότι το παιδί απολαμβάνει τα παιχνίδια λέξεων ή τα τραγούδια στα αγγλικά, θα προσθέσω περισσότερες τέτοιες δραστηριότητες στο μάθημα για να διατηρήσω το ενδιαφέρον του.
- Διαγνωστικές Ασκήσεις: Αναθέτω μικρές ασκήσεις που μου επιτρέπουν να αξιολογήσω τις δεξιότητες του μαθητή σε συγκεκριμένους τομείς. Για παράδειγμα, μια απλή άσκηση ανάγνωσης ή κατανόησης κειμένου μπορεί να μου δείξει αν το παιδί δυσκολεύεται με την προφορά ή με την κατανόηση των αγγλικών.
3. Συνεχής Ανατροφοδότηση
- Συζήτηση με τους Γονείς: Μιλώντας με τους γονείς για την πρόοδο του παιδιού, μαθαίνω περισσότερα για τις προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίζει το παιδί στο σχολείο ή στο σπίτι με τα αγγλικά. Για παράδειγμα, αν οι γονείς αναφέρουν ότι το παιδί δυσκολεύεται με τα σχολικά καθήκοντα στα αγγλικά, θα εστιάσω περισσότερο σε αυτές τις περιοχές.
- Ανατροφοδότηση από το Παιδί: Ενθαρρύνω το παιδί να μοιράζεται μαζί μου πώς αισθάνεται κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Ερωτήσεις όπως “Ποιο μέρος του μαθήματος σου φάνηκε δύσκολο;” ή “Τι σου άρεσε πιο πολύ σήμερα;” με βοηθούν να προσαρμόζω τη διδασκαλία μου.
4. Προσαρμογή της Μεθόδου Διδασκαλίας
- Χρήση Διαφορετικών Τεχνικών: Αν διαπιστώσω ότι το παιδί μαθαίνει καλύτερα οπτικά, θα χρησιμοποιήσω περισσότερα διαγράμματα, εικόνες ή βίντεο. Αν είναι πιο ακουστικός μαθητής, θα εστιάσω σε τραγούδια και ακουστικά κείμενα.
- Ενσωμάτωση Παιχνιδιών και Δραστηριοτήτων: Για παράδειγμα, αν το παιδί δυσκολεύεται να απομνημονεύσει λεξιλόγιο, μπορεί να βοηθήσει ένα παιχνίδι λέξεων ή καρτών, το οποίο κάνει τη μάθηση πιο διασκεδαστική και αποτελεσματική.
5. Παρατήρηση Συμπεριφοράς
- Η παρατήρηση της συμπεριφοράς και η χρήση ψυχολογικών αρχών είναι θεμελιώδεις για την αποτελεσματική διδασκαλία, ειδικά όταν πρόκειται για παιδιά. Αν παρατηρήσω ότι το παιδί απογοητεύεται όταν κάνει λάθη, θα εστιάσω στην ενθάρρυνση της προσπάθειάς του παρά μόνο στο αποτέλεσμα. Για παράδειγμα, λέγοντας "Μπράβο σου που προσπαθείς τόσο πολύ! Τα λάθη είναι μέρος της μάθησης", βοηθάω το παιδί να κατανοήσει ότι τα λάθη είναι φυσιολογικά και αναμενόμενα.
6. Συνεχής Παρακολούθηση της Προόδου
- Αναθεώρηση και Προσαρμογή: Καθώς προχωρούν τα μαθήματα, παρακολουθώ την πρόοδο του μαθητή και αναθεωρώ την προσέγγισή μου αν χρειαστεί. Αν, για παράδειγμα, το παιδί προοδεύει γρήγορα σε έναν τομέα, θα μετακινηθούμε σε πιο προχωρημένες δραστηριότητες.