Η σπουδή με στόχο -για να έχει αποτελέσματα- προϋποθέτει πρόθεση και πειθαρχία.
Ο παιδαγωγός οφείλει να δημιουργεί ικανές συνθήκες και διαδικασίες στο σπάσιμο των στερεοτύπων που εμποδίζουν στο αναδυθεί το φως που θα αναδείξει την ομορφιά, εξαντλώντας όλες τις δυνατότητες που συναντά (του σπουδαστή και του περιβάλλοντός του).
Το επαρκές μάθημα της μουσικής δεν εξαντλείται στην παροχή δεδομένων και στην απλή τεχνική, επεκτείνεται και σε παρακείμενες περιοχές του ψυχισμού του σπουδαστή: τον αφυπνίζει επιφέροντας συνειδητοποιήσεις που τον καθιστούν πιο λειτουργικό στο να αποτολμήσει απρόσκοπτος το παιγνίδι της δημιουργίας.
Η πληρέστερη πραγμάτωση όλων -όσα περιέχονται στη μουσική- καθοδηγείται από έναν ηθικό στόχο.
- Τα παιδιά έχουν ένα φυσικό ένστικτο που τα οδηγεί στο να δοκιμάζουν νέες δεξιότητες αγνοώντας το φόβο να μην πληγωθούν πράττοντας με θάρρος. Σε πολύ μικρές ηλικίες που επιθυμούν να ασχοληθούν με ένα όργανο: εκπαιδεύονται στη μηχανική και τους τρόπους ώστε, με σχετική ευχέρεια, να παίζουν τα αγαπημένα τους τραγούδια. Η δημιουργικότητα των παιδιών γίνεται πιο ορατή όταν δίνουμε έμφαση στις γνωστικές διεργασίες που χρησιμοποιούν παρά στο αποτέλεσμα που πετυχαίνουν. Έχοντας πάντα κατά νου πως, αν το παιδί αδυνατεί να είναι χαρούμενο και ενεργητικό με τον τρόπο που το προσεγγίζουμε - τότε, οφείλουμε να διερευνήσουμε τη μέθοδο με την οποία θα ενδυναμώσουμε το ενδιαφέρον του για το μάθημα !
- Στους σπουδαστές ωδείων ή μουσικών σχολών: επιδρά επικουρικά, εκτείνοντας τις προσλαμβάνουσες προς πιο δημιουργικές προοπτικές.
- Προετοιμασία των σπουδαστών για πανεπιστήμια: εμβάθυνση στην ύλη, με εξάσκηση στη σύνθεση, κερδίζοντας πολύτιμο χρόνο.
- Ειδικότερα, ο σπουδαστής της σύνθεσης, συγκροτώντας τη θεωρητική του σκέψη, αποσαφηνίζει τα περί της μορφής, της δομής και της λειτουργίας του μουσικού έργου, κατανοεί συγκεκριμένες ολότητες παραγωγικών και συνδυαστικών συστημάτων και, κυρίως, εξοικειώνεται με την έρευνα - το έργο τέχνης ξεπηδά από μια αναπόδραστη αναγκαιότητα...
- Γενικώς, σε οποιαδήποτε ηλικία, η συστηματική ενασχόληση με τη μουσική, επιδρά ευεργετικά προσφέροντας δυναμική ώθηση και ευεξία, καλλιεργεί το ύφος και την έκφραση, αναπτύσσει την αισθητική εμπειρία, συμβάλλει στην πνευματική ενάργεια, ενδυναμώνοντας την αυτοπειθαρχία και την αυτοπεποίθηση.
ο εναργής σπουδαστής επιλέγει αντάξιο δάσκαλο...
- Σπουδές πιάνου, με τη δασκάλα μουσικής Όλγα Πολιτοπούλου.
- Σπουδές ακορντεόν, με τη δασκάλα μουσικής Νάνσυ Λύρα.
- Προσέγγιση της δημοτικής και βυζαντινής μουσικής, με τον ιεροψάλτη Γιάννη Αναγνώστου.
- Σπουδές θεωρίας και χορωδίας, με τον καθηγητή και μαέστρο Ιωάννη Θανόπουλο.
- Σπουδές αρμονίας, με τον καθηγητή θεωρητικών Σάκη Παπανικολάου.
- Σπουδές ιστορίας και μορφολογίας, με τον καθηγητή και μαέστρο Δημήτρη Κατσίμπα.
- Σπουδές αρμονίας και μορφολογίας, με το συνθέτη και μουσικολόγο Χάρη Ξανθουδάκη.
- Σπουδές αντίστιξης και φούγκας, με το συνθέτη Μιχάλη Τραυλό.
- Σπουδές αρμονίας και σύνθεσης, με το συνθέτη Δημήτρη Δραγατάκη.
- Σπουδές πιάνου, με τους δασκάλους και σολίστ: Γιώργο Δασκούλη, Σάκη Γεωργακόπουλο και Νέλλη Σεμιτέκολο.
- Σπουδές τεχνικής πάνω στο "Principes Rationnels de la Technique Pianistique", με την καθηγήτρια και σολίστ Φράνκα Καζακοπούλου.
- Σπουδές αντίστιξης, φούγκας και αναλύσεις ενορχήστρωσης, με το συνθέτη και μαέστρο Γιάννη Ιωαννίδη.
- Σπουδές πάνω στη σημειογραφία της σύγχρονης μουσικής, με το συνθέτη και μαέστρο Θόδωρο Αντωνίου.
- Σπουδές λειτουργικής αρμονίας, αντίστιξης και φούγκας, με το συνθέτη και παιδαγωγό Γιάννη Α. Παπαϊωάννου.
- Σπουδές στο δωδεκάφθογγο, σειραϊκή και ατονική μουσική, με το συνθέτη και παιδαγωγό Γιάννη Α. Παπαϊωάννου.
- Μελέτη, ανάλυση και εφαρμογή στην ηλεκτροακουστική μουσική, στο Κέντρο Σύγχρονης Μουσικής Έρευνας (Κ.ΣΥ.Μ.Ε.).
- Μελέτη, ανάλυση και εφαρμογή στην "αλεατορική μουσική", σε αντιδιαστολή με τον "ολικό σειραϊσμό".